Algemene voorwaarden

Deze algemene voorwaarden zijn met ingang van 1 augustus 2023 gewijzigd en zijn van toepassing op ieder gebruik van My-Company.nl en op alle diensten die worden aangeboden en op alle overeenkomsten die My-Company.nl aangaat voor het gebruik van de website en de diensten.

Door het bezoeken van My-Company.nl gaat u akkoord met deze algemene voorwaarden. My-Company.nl adviseert elke gebruiker de algemene voorwaarden vooraf te lezen. Bij wijzigingen van de Algemene Voorwaarden zal My Company uiterlijk twee weken voordat ze van kracht gaan dit per e-mail meedelen aan de professional, en de member (vertegenwoordiger van de (praktijk) ruimte) tezamen met informatie omtrent de mogelijkheid tot bezwaar. Indien de professional en/of member (vertegenwoordiger van de (praktijk) ruimte) niet binnen twee weken na ontvangst van de e-mail bezwaar maakt tegen de geldigheid van de nieuwe Algemene Voorwaarden, gelden de wijzigingen van de Algemene Voorwaarden als overeengekomen.

Algemeen

My-Company.nl is een onafhankelijk platform dat professionals bij elkaar brengt door (praktijk)ruimtes te matchen met de juiste professional. My-Company.nl streeft ernaar om het vinden van een geschikte locatie zo makkelijk mogelijk te maken. De professionals vinden dankzij de diensten van My-Company.nl makkelijk een geschikte (praktijk) ruimte in de buurt.

My-Company.nl is een website waar een member een advertentie kan plaatsen. In deze advertentie worden de faciliteiten van deze (praktijk) ruimte beschreven die wordt aangeboden. Professionals kunnen in contact komen met tussenkomst van My-Company.nl met de vertegenwoordiger/eigenaar van de (praktijk) ruimte (vanaf nu member genoemd).

My-Company.nl is op geen enkele wijze partij bij de member of de professional. Alle geschillen tussen de professional en de member dienen onderling te worden opgelost. My-Company.nl is niet aansprakelijk voor enige schade veroorzaakt als gevolg van een wel, niet of gedeeltelijk uitgevoerde professional noch de member. My-Company.nl is altijd gerechtigd gebruikersaccounts en profielen te verwijderen indien deze in strijd zijn met deze algemene voorwaarden of indien My-Company.nl daar om andere redenen aanleiding toe ziet.

Algemene voorwaarden: deze voorwaarden, ongeacht de vorm waarin deze kenbaar worden gemaakt.

De gebruikers: de internetgebruiker die op een of andere manier gebruik maakt van de website, waaronder begrepen, maar niet beperkt tot de members en professionals en iedere andere afnemer van de diensten van My-Company.nl.

Gebruikersaccount: om gebruik te kunnen maken van de diensten van My-Company.nl en de website van My-Company.nl te kunnen gebruiken, dienen zowel professionals als members over een gebruikersaccount te beschikken.

De member: een eigenaar en/of wettelijk vertegenwoordiger van de (praktijk) ruimte die wordt gefaciliteerd / aangeboden via My-Company.nl.

De professional: een persoon in de beauty en/of health en in het bezit van diploma(‘s) – certificaten en wilt graag een (praktijk) ruimte reserveren.


Profiel: zowel professionals als members maken een gebruikersaccount aan op My-Company.nl met een profiel en daarin informatie die voor de member en professional relevant is om een reservering/boeking te kunnen maken dan wel een reservering/boeking te accepteren.

Website: de website van My-Company.nl, www.My-Company.nl

  1. Bescherming van uw privacy
    1. In het privacybeleid wordt uitgelegd hoe My-Company.nl omgaat met uw persoonlijke gegevens en hoe My-Company.nl uw privacy beschermt wanneer u onze website gebruikt.
  2. Minderjarigen
    1. Minderjarigen kunnen slechts gebruik maken van de diensten van My-Company.nl indien zij daarvoor toestemming hebben gekregen van hun wettelijke vertegenwoordiger. Voor het beschikbaar stellen van een (praktijk) ruimte geldt dat de member minimaal 18 jaar oud moet zijn.
  3. Niet toegestaan gebruik van My-Company.nl

1. De inhoud van My-Company.nl mag door de gebruiker niet worden gekopieerd, gereproduceerd en/of openbaar gemaakt worden behoudens voor persoonlijk gebruik. Met persoonlijk gebruik wordt bedoeld gebruik in persoonlijke web-blogs of andere persoonlijke websites. Hier geldt een maximum voor het opnemen van 2 hyperlinks.

2. Het is de gebruikers niet toegestaan om persoonsgegevens van andere gebruikers die als member en/of als de professional op de site actief zijn openbaar te maken. Het is ook niet toegestaan om deze gebruikers te benaderen voor het aanbieden van eigen producten en/of diensten of om hen te bewegen zaken buiten de site af te sluiten.

3. Op de databank van de members en professionals rust het databankrecht van My-Company.nl. Dit betekent dat gebruikers geen groot gedeelte van deze databank mogen hergebruiken en/of niet-substantiële delen van de inhoud van de databank herhaald en systematisch op te vragen en te hergebruiken in de zin van de Databankenwet, tenzij aan de bovengenoemde uitzondering voor persoonlijk gebruik is voldaan. Ook is het niet toegestaan om hyperlinks naar de members of professionals op een andere website weer te geven, tenzij hiervoor voorafgaande schriftelijke toestemming van My-Company.nl is verkregen.

4. Rechthebbenden kunnen melding maken van activiteiten op de website die inbreuk maakt op hun rechten en een verzoek indienen voor de verwijdering van een opdracht en/of enige andere vermelding door het contactformulier op My-Company.nl in te vullen. My-Company.nl zal naar aanleiding daarvan met de gebruiker in overleg treden over een oplossing en zo nodig de betreffende vermelding op de website verwijderen.

5. Gevolgen van misbruik van My-Company.nl
Indien My-Company.nl aanwijzingen en/of klachten van andere gebruikers heeft ontvangen of om andere redenen van mening zijn dat een bepaalde gebruiker niet handelt in overeenstemming met de wet en/of algemene voorwaarden en/of het privacybeleid, dan kan My-Company.nl ter bescherming van haar gebruikers onder meer de onderstaande maatregelen treffen. My-Company.nl kan deze maatregelen ook treffen indien u op onredelijke wijze gebruik maakt van de website bijvoorbeeld indien uw gebruik andere gebruikers hindert of de goede werking van de My-Company.nl verstoort:

      1. My-Company.nl kan de account van de gebruiker(s) verwijderen en/of schorsen;
      2. My-Company.nl kan gebruikers die een (praktijk) ruimte hebben gereserveerd of (kunnen) gaan sluiten met andere gebruiker(s) op de hoogte stellen van haar bevindingen;
      3. My-Company.nl kan in het kader van de bovengenoemde maatregelen de persoonsgegevens van de betrokkenen verwerken. Indien daartoe aanleiding is kan My-Company.nl binnen de grenzen van de wet, de persoonsgegevens van de betrokkenen doorgeven, bijvoorbeeld aan de politie;
      4. My-Company.nl kan alleen een goed platform bieden en dit verder verbeteren indien boekingen worden gemaakt en betaald via My-Company.nl. Indien een member of de professional via My-Company.nl in contact komen met elkaar en er wordt op een later moment een overeenkomst gesloten buiten My-Company.nl om, dan is alsnog een vergoeding verschuldigd aan My-Company.nl. Zelfs als er een vermoeden bestaat dat transactie(s) niet gesloten wordt/ worden via de website, dan zal My-Company.nl onmiddellijk het profiel van de member verwijderen en alsnog eventuele gederfde inkomsten in rekening brengen.

4. Geen garanties

        1. My-Company.nl kan niet garanderen dat haar diensten altijd zullen voldoen aan uw verwachtingen. Ook kunnen wij niet garanderen dat de website altijd foutloos functioneert.
        2. Alle informatie en getallen op de website zijn onder voorbehoud van spel- of typefouten.
        3. Gebruikers, members en professionals dienen zelf voldoende onderzoek te verrichten en zich voldoende te laten informeren voordat zij een account aanmaken en een profiel plaatsen dan wel een reservering van de (praktijk) ruimte aangaan. My-Company.nl voert geen controle uit op de waarheid en kwaliteit van de geadverteerde diensten, de bevoegdheid van members om diensten aan te bieden en/of de bevoegdheid van gebruikers om producten de diensten af te nemen. My-Company.nl geeft daarover geen garantie.
        4. My-Company.nl kan u ook niet garanderen dat de ruimtes die door de member op de website worden aangeboden voldoen aan uw verwachtingen.

5.  Beperking aansprakelijkheid My-Company.nl

 

      1. My-Company.nl, By My Company B.V. of een aan haar gelieerde vennootschap is slechts aansprakelijk voor directe schade ten gevolge van opzet of grove schuld aan de zijde van My-Company.nl. Onder directe wordt uitsluitend verstaan: de kosten die de member of de professional redelijkerwijs heeft moeten maken om de tekortkoming van My-Company.nl te herstellen of op te heffen, alsmede redelijke kosten ter voorkoming of beperking van zulke schade en redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en de omvang daarvan.

      2. Iedere aansprakelijkheid van My-Company.nl, By My Company B.V. of een aan haar gelieerde vennootschap voor indirecte schade, waaronder begrepen maar niet beperkt tot gevolgschade, winstderving en omzetderving, is uitgesloten. Meer in het bijzonder is My-Company.nl, By My Company B.V. of een aan haar gelieerde vennootschap niet aansprakelijk voor schade aan de zijde van gebruikers die is veroorzaakt door derden, die al dan niet gebruik maken van de website en/of diensten van My-Company.nl.

      3. Indien My-Company.nl, By My Company B.V. of een aan haar gelieerde vennootschap om wat voor reden dan ook toch aansprakelijk zijn, dan is deze aansprakelijkheid beperkt tot maximaal a) de totale vergoeding die de gebruiker aan My-Company.nl heeft betaald gedurende de 3 maanden voorafgaand aan de handeling waardoor de aansprakelijkheid is ontstaan, of b) € 100, al naar gelang welk bedrag hoger is.

 

6. Wijzigingen in de dienstverlening

My-Company.nl kan haar website op elk moment wijzigen of haar diensten niet langer leveren of anders leveren. My-Company.nl streeft ernaar om een wijziging of een beëindiging van haar dienstverlening binnen een redelijke termijn aan te kondigen.

7. Gebruik van informatie op het profiel en intellectuele eigendomsrechten

    1. My-Company.nl kan het profiel van de member en de professional en de inhoud daarvan gebruiken voor eigen publiciteitsdoeleinden. Dit houdt onder andere in dat een advertentie of een gedeelte daarvan kan worden getoond op websites van derden, in gedrukte media of op televisie.
    2. Door het plaatsen van een advertentie verstrekt u My-Company.nl een kosteloze, wereldwijde, onherroepelijke, sublicentieerbare en overdraagbare licentie om de advertentie en/of delen van de inhoud daarvan te gebruiken, te verveelvoudigen, te verspreiden en openbaar te maken voor marketing-, promotie- en/of advertentiedoeleinden. Door een Profiel te plaatsen garandeert u dat u bevoegd bent deze licentie te verstrekken.
    3. De inhoud van de website geniet auteursrechtelijke bescherming. My-Company.nl is houder van deze rechten. Alle intellectuele eigendomsrechten met betrekking tot de website behoren bij uitsluiting toe aan My-Company.nl en/of haar licentiegevers, met uitzondering van het materiaal dat door de gebruikers is aangeleverd in verband met het plaatsen van opdrachten, het account en/of gebruikersprofiel. Het is gebruikers niet toegestaan (delen van) de website te verveelvoudigen en/of openbaar te maken anders dan voor het in deze algemene voorwaarden omschreven gebruik, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van My-Company.nl.
    4. My-Company.nl beschikt over diverse merkregistraties. Zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van My-Company.nl is het niet toegestaan gebruik te maken van haar merken.


8. Overige bepalingen

    1. Indien wij een bepaling in de algemene voorwaarden niet afdwingen, dan heeft dat niet tot gevolg dat wij afstand doen van het recht dit op een later tijdstip of jegens een andere gebruiker wel af te dwingen. Afspraken die afwijken van hetgeen is bepaald in algemene voorwaarden zijn enkel geldig indien deze schriftelijk door My-Company.nl zijn bevestigd. Indien een of meerdere bepalingen van de algemene voorwaarden door een bevoegde rechter ongeldig wordt verklaard, dan blijven de overige bepalingen van de voorwaarden geldig.

    2. My-Company.nl is gerechtigd om haar dienstverlening inclusief de uitvoering van haar overeenkomsten over te dragen aan een van haar groepsvennootschappen.

    3. De algemene voorwaarden vormen de hele overeenkomst tussen My-Company.nl en haar gebruikers en vervangen alle eerdere overeenkomsten. De overeenkomsten die volgen uit alle diensten van My-Company.nl en de algemene voorwaarden worden beheerst door Nederlands recht.

    4. In het geval van een geschil voortvloeiend uit deze overeenkomsten of uit de voorwaarden, zal uitsluitend de rechtbank te s’-Hertogenbosch bevoegd zijn.

9. Voorwaarden voor members voor gebruik My-Company.nl

    1. De members adverteren zich op My Company onder hun eigen naam en met hun eigen foto’s; alle beschrijvingen moeten feitelijk juist zijn.
    2. Zij zijn zich ervan bewust dat zij onder omstandigheden conform de wet aansprakelijk kunnen zijn voor schade die voortvloeit uit de (praktijk) ruimteactiviteiten.
    3. Zij beschikken over een WA-verzekering en voldoen aan alle (plaatselijke) wet en regelgeving.
    4. Op het profiel of in de communicatie met professionals worden geen contactgegevens gedeeld en wordt geen reclame gemaakt voor andere diensten of producten.

10. Voorwaarden voor professionals voor gebruik My-Company.nl

    1. Professionals zijn zich ervan bewust dat zij conform de wet onder omstandigheden aansprakelijk kunnen zijn voor schade veroorzaakt door hen zelf tijdens het gebruiken van de (praktijk) ruimte, ook als hun eindklant zonder hen bij de (praktijk) ruimte is.
    2. Zij vrijwaren de member en My-Company.nl voor alle aansprakelijkheden en zullen de member ook niet aanspreken voor schade die voortvloeit uit het gebruik van de (praktijk) ruimte bij de member.
    3. Zij beschikken over een WA-verzekering voor henzelf die ook van toepassing is op hun eindklant.
    4. Betaling kan slechts plaatsvinden via IDEAL op My-Company.nl.
    5. Op het profiel, de account of in de communicatie met member worden geen contactgegevens gedeeld en wordt geen reclame gemaakt voor andere diensten of producten van de professionals.

11. Het aanmaken van een profiel en een gebruikersaccount

    1. De member of de professional maakt zijn/haar profiel aan op de website. Voordat een member of een professional een profiel aanmaakt, aanpast, vragen stelt of boekingen doet, dient hij/zij eerst in te loggen. Voor inloggen is een gebruikersaccount noodzakelijk.
    2. Bij het aanmaken van een gebruikersaccount is het niet toegestaan om een gebruikersnaam te kiezen die een URL of een gedeelte van een URL bevat.
    3. Het is niet toegestaan om uw inloggegevens aan derden te verstrekken. Het is niet toegestaan om inloggegevens van derden te gebruiken voor het verrichten van handelingen op My-Company.nl. Members of professionals mogen slechts een gebruikersaccount aanmaken en slechts 1 profiel aanmaken om verwarring op My-Company.nl te voorkomen.

12. Betaling van een reservering

    1. Betaling verloopt via derdengeld rekeninghouder Stichting Online Betalen of een andere door My Company te selecteren die betalingsverkeer faciliteert. Voor deze dienstverlening kan My-Company.nl een bescheiden vergoeding van de member vragen.
    2. Er kan sprake zijn van inschrijfgeld voor members van € 9,95 euro. Dit bedrag is verschuldigd bij inschrijving op My Company. Hiervan wordt ook geverifieerd dat de bankgegevens overeenkomen met de (praktijk) ruimte.
    3. Het gebruik van de (praktijk) ruimte wordt altijd vooruitbetaald door de professional via de My-Company.nl. My-Company.nl houdt deze bedragen slechts onder zich op de bovengenoemde derdengeldenrekening en stort het bedrag op de rekening van de member nadat het gebruik is voltooid. Dit om onzekerheid rondom betaling te verminderen voor de member en een goede dienstverlening voor de professional te garanderen.
    4. My Company kan administratiekosten en een percentage commissie inclusief BTW in rekening brengen aan de members. Raadpleeg voor de huidige vergoedingen de veelgestelde vragen. Hiermee worden o.a. de kosten van de website, het betaalsysteem, de klantenservice en marketing betaald.
    5. De door de member aan My-Company.nl verschuldigde commissie wordt verrekend met de door My-Company.nl onder zich gehouden bijdrage van de boeking. De member ontvangt dus de member gelden minus de vergoeding na de boeking.
    6. De transactiekosten en de vergoeding voor zover deze in rekening worden gebracht zijn inclusief 21% Nederlandse Omzetbelasting (BTW).
    7. My-Company.nl kan ter promotie van haar website afzien van commissie en boekingskosten of een tijdelijke korting geven.

13. Wijzigen en annuleren van een geboekt en betaalde reservering

    1. Een reservering annuleer je enkel en alleen door de boeking te cancelen via het platform/app. De member zal dan ook direct op de hoogte worden gesteld van de annulering/ opzegging van de reservering. Een annulering/opzegging middels de chat, sms, whatsapp, telefoon, email of alles anders dan via het platform is géén (correcte) annulering/opzegging van de member.

Als de professional minimaal 10 dagen vóór aanvang van de reserveringsdatum de boeking annuleert ontvangt diegene het boekingsbedrag exclusief de administratiekosten (á 4,95 euro) terug. Mocht tussen de 7 dagen en 10 dagen voor aanvang van de boeking geannuleerd worden, ontvangt diegene 80% van het boekingsbedrag terug exclusief administratiekosten. Mocht er tussen de 3 dagen en 7 dagen voor aanvang de boeking geannuleerd worden, ontvangt diegene nog 50% terug van het boekingsbedrag exclusief administratiekosten. Mocht op de dag zelf of tot 3 dagen voor aanvang de boeking worden geannuleerd, ontvangt diegene het boekingsbedrag niet meer terug.

De member ontvangt bij annulering voor 10 dagen geen boekingsbedrag. Annulering tussen 7 en 10 dagen voor aanvang van de boekingsdatum ontvangt diegene 20% van het boekingsbedrag. Bij annulering tussen de 3 dagen en 7 dagen voor aanvang van de boeking, 50% van het boekingsbedrag. Mocht op de dag zelf tot 3 dagen voor aanvang van de boekingsdatum geannuleerd worden, ontvangt de member het volledige boekingsbedrag exclusief kosten zoals vermeldt in de algemene voorwaarden, onder 12. Betaling van een reservering. 

2.        Wijzigingen van bestaande boekingen zijn alleen in onderling overleg tussen de professional en de member. Ingeval van no-show of ingeval van annulering op de dag zelf, zullen de kosten geheel doorberekend worden en gestort op de rekening van de member. Een ruimte mag nooit dubbel geboekt worden.

14. Verplichtingen van de professional rondom het gebruik van de (praktijk) ruimte

    1. De professional zorgt zelf voor zijn/haar klanten op de dag van boeking van de (praktijk) ruimte. Hij of zij heeft haar eigen tarieven en rekent af met zijn of haar eigen betaalsysteem en/of betaalmethode.  
    2. De tijdsduur van het gebruik van de (praktijk) ruimte staat gelijk aan de openingstijden van de (praktijk) ruimte. De member en professional kunnen uiteraard in overleg van deze tijden afwijken.
    3. De professional neemt zelf alle producten mee om zijn/haar diensten goed te kunnen uitvoeren mits in de faciliteiten staat omschreven dat van deze producten gebruikt gemaakt kunnen worden tijdens de boeking van de (praktijk) ruimte.
    4. De professional moet geen hinder of overlast bezorgen bij de (praktijk) ruimte en zich als een professional gedragen.

 

15. Verplichtingen van de member rondom het gebruik van de (praktijk) ruimte

    1. De member doet er alles aan om de beloofde faciliteiten te faciliteren tijdens het gebruik van de (praktijk) ruimte.
    2. Tijdens aanvang van de dag van boeking zorgt de member of een gastheer/ gastvrouw dat zij aanwezig zijn voor het verwelkomen en openstellen van het gebruik van de (praktijk) ruimte. En geeft daarbij even een korte rondleiding van de diverse faciliteiten die gebruikt mogen worden om misverstanden te voorkomen.
    3. De tijdsduur van het gebruik van de (praktijk) ruimte staat gelijk aan de openingstijden de (praktijk) ruimte. De member en de professional kunnen uiteraard in overleg van deze tijden afwijken.
    4. De professional moet geen hinder of overlast ervaren bij de (praktijk) ruimte en zijn beroep uit kunnen oefenen als een echte professional. 

 

16. Het plaatsen van een beoordeling en een reactie

    1. Een beoordeling is een schriftelijke ervaring van de professional voor de member van My-Company.nl. Een beoordeling wordt op het profiel van de member weergegeven.
    2. Als de professional een beoordeling voor een member heeft geschreven, dan kan de member hier eenmaal op reageren. De reactie wordt hierna weergegeven onder de beoordeling van de professional.
    3. De regels voor een beoordeling en een reactie:
      1. De beoordeling en/of reactie moet te goeder trouw zijn en waarheidsgetrouw/ waar zijn;
      2. De inhoud moet zijn op de dienstverlening van de member en/of het gedrag van de professional;
      3. De inhoud mag geen scheld- of kwetsende woorden bevatten, mag niet lasterlijk zijn, vulgair, obsceen of racistisch taalgebruik bevatten;
      4. De inhoud mag geen privacygevoelige en/of persoonlijke informatie bevatten (zoals adresgegevens, websites, etc.);
      5. De inhoud mag geen commerciële boodschap bevatten; en
      6. De inhoud mag geen links en/of scripts bevatten.

4.      Beoordelingen en reacties worden in principe niet verwijderd, tenzij de beoordeling in de ogen van My-Company.nl onjuist, onbetrouwbaar of onmiskenbaar onrechtmatig is en/of in strijd is met één van de bovenstaande regels en/of de algemene voorwaarden. My-Company.nl is in zo’n geval gerechtigd de beoordeling of de reactie te verwijderen. Daarnaast kan My-Company.nl op verzoek of op eigen initiatief beoordelingen verwijderen die volgens haar niet “fair” zijn. Over de besluiten van My-Company.nl hieromtrent is geen communicatie mogelijk.

5.      De gebruiker vrijwaart My-Company.nl voor enige aanspraak van een derde ter zake van een reactie en/of een beoordeling.

 



My Company maakt gebruik van cookies

Wij maken gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en het webverkeer te analyseren. Lees meer over hoe wij cookies gebruiken in onze Privacy Policy.